lördag 5 november 2011

Nattinlägg

Sitter och skriver lite på min bok och inser att jag har så mycket att berätta att jag inte ens orkar dra en kort version!

.... det kommer att ta mig 30 år förräns den blir klar....

only 28 to go.

Har skrivit på den i över två år nu. Åstadkommet? Not much i text men dessbättre får man bearbetat en hel del. Här följer en liten smakbit:



Täcket var till stor hjälp, så vi kröp under detta alla tre och skakade i takt. Sjöng lite finska sånger jag inte förstod ett ord av och försökte ”Lätta upp stämningen”.



Jag hörde mitt namn i tumultet och gick dit  mina svarta trosor och övertopp. Det var *namnet än så länge hemligstämplat* som snorig slängde mig luren till väggtelefonen.
”Hallå….?”
Det var tydligen en polis inte  värst bra på svenska, men så mycket förstod jag att han ville veta om någon höll på att dö? 
”Öh, eeei….”



Så bad han mig ringa igen om läget blev värre, tack och hej.  *text saknas*


Och det tyckte jag det blev. Men den snälla polisen hade inte lämnat sitt nummer åt mig så det var väl bara att uthärda, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar