tisdag 2 augusti 2011

Good Big Deal

Kvinnan som erbjöd mig ett gustavianskt matbord för 100 spänn överraskade mig med en hel drös grejer till salu. Hon är en sann antikhandlare och hantverkare och har två hela bodar(stugor) på gården inredda med hyllor fyllda med vackra ting till bra pris. Slopa det där fanatiska Blossom-yret* och ta er till en äkta hantverkare på risöhällvägen 181 istället!

googlebild



*enligt mig är blossom världens största skämt i inredningsväg, mycket tackvare priserna och sakerna som alla är "made in china" men ändå klassas som unikt..?..? 


Spenderade en hel timma på Kvinnans Loppmarknad. Trots att hon talar mycket och nästan bara finska så blev jag alldeles fänglad av hennes verksamhet och liv. Hon var alldeles alldeles AWESOME!



Hennes försäljning pågår under hela sommaren(till slutet av augusti) och är definitvt det största fyndet jag gjort på länge!


Bordet är vårat, men har inte hämtat hem det ännu, tänker ta en sväng dit igen någon dag här för att då ta hem det.




Bordet har två förstoringsdelar så det går att ha som 4,6 eller 8 personers bord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar