torsdag 25 augusti 2011

hur kör jag egentligen?

Har imorse varit på bedömningskörning (andra skedet i bilskolan). Tog som ni kanske vet (eller inte?) körkortet 1,5 år efter att jag blivit berättigad att ta det och har därmed vid detta sena skede slutförandet av det.
Jag tror (trodde) jag är en bra och trygg chaufför. Att jag är observant och försiktig. Duktig.

Jag kör för fort. Accelererar för mycket och bromsar därmed för mycket. Grupperar Föör bra.

Okej, dessa saker borde jag ha vetat om mig själv. Jag borde ha förstått hur mycket jag plågar och nöter min bil.    Självinsikt, hallå?

Nåväl, om ni ser mig i stan rullandes i 20 km/h (motorbromsandes) så vet ni vad det är frågan om. Jag ska lära mig köra. Ordentligt.




Bilskolläraren frågade mig om jag någonsin krockat.
Jag svarade nej.
Tystnad.
"...... inte alls?" frågade han släpande då.




bild från 2010, bromsklossbyte på G.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar